“`html
Küçük Ev Aletleri Sanayici ve İhracatçıları Derneği (KESİD), tüketici alışkanlıklarını analiz etmek için kapsamlı bir araştırma gerçekleştirdi. Research İstanbul tarafından yapılan bu çalışmanın bulguları, sektördeki satın alma davranışlarında insan etkileşiminin önemli rol oynadığını ortaya koydu. Araştırma, tüketicilerin bütçelerinin yanı sıra ürünlerin işlevselliği ve zaman kazandırma özelliklerine daha fazla odaklandığını göstermekte. Ayrıca, yenilikçi ürünleri kullanma konusunda tüketicilerin oldukça istekli olduğu da belirlenmiştir.
KESİD, Türkiye’de ev elektroniği sektörünü analiz etmek amacıyla bu araştırmayı gerçekleştirdi. Araştırmanın hedefi, mevcut ürün sahipliğini, tüketici memnuniyet seviyelerini ve potansiyel satın alma niyetlerini belirleyerek sektör dinamiklerine ışık tutmaktır. Research İstanbul tarafından gerçekleştirilen bu araştırmanın sonuçları, bir basın toplantısıyla medyaya aktarıldı. Toplantıya, KESİD Onursal Başkanı Bülent Durlanık, Yönetim Kurulu Başkanı Senur Akın Biçer ve Yönetim Kurulu Üyeleri Murat Kolbaşı, Mustafa Hacısalihoğlu, Rahmi Korkmaz ve Emre Gürsel katıldı.
Araştırmaya 18 yaş üstü 1521 kişi katıldı
Söz konusu araştırma, Türkiye’nin 12 farklı bölgesinden, 18 yaş ve üstü 1521 katılımcının çevrimiçi anket yöntemiyle katılımıyla tamamlandı. Araştırmanın ana hedefleri doğrultusunda katılımcılara 4 temel konu etrafında çeşitli sorular yöneltildi.
Nisan 2024’te tamamlanan araştırmada; tüketicilerin bilgi edinme süreçleri ve satın alma kararlarını etkileyen faktörlerle birlikte yeni teknolojilere karşı tutumları ve gelecek beklentileri incelendi. Böylece, tüketicilerin genel eğilimleri ortaya koyulduğu gibi, segmentasyon analizi ile farklı tüketici profilleri de belirlendi.
Katılımcı profilinin yaş ortalaması 39.3 olup, kadın ve erkek katılımcılar eşit bir şekilde temsiliyeti sağlıyor. 25-44 yaş aralığındaki katılımcılar ise örneklemin yarısını oluşturuyor. 55 yaş üzeri katılımcıların oranı ise yüzde 17 olarak kaydedildi. Katılımcıların yüzde 24’ü AB sosyoekonomik statü grubunda, yüzde 27’si C1, yüzde 30’u C2 ve yüzde 18’i DE grubunda yer alıyor.
Araştırmanın ekonomik kaynak kullanımı ve hane içi ihtiyaçlarla ilgili değişkenleri incelendiğinde; katılımcıların yüzde 59’unun çocuk sahibi olduğu, yüzde 52’sinin kendi evinde yaşadığı görülürken, kirada yaşayan katılımcı oranı ise yüzde 30 düzeyinde kalıyor.
Küçük ev aletleri kategorisinde büyüme potansiyeli yüksek
Yapılan çalışmanın dikkat çeken bir diğer noktası da sektörün büyüme hızıdır. 2022 – 2023 yılları arasında yüzde 107 büyüme gösteren tüketici teknolojileri pazarında, en yüksek büyüme yüzde 155 ile küçük ev aletleri kategorisinde gerçekleşmiştir.
Toplantıda konuşan KESİD Başkanı Senur Akın Biçer, “Küçük ev aletleri kategorisi, tüketici teknolojisi pazarında en yüksek büyümeyi gerçekleştirmekte. Artan tüketici bilinci, firmaların Ar-Ge yatırımları ve kalite yarışları bu büyümeyi destekliyor. Akıllı teknolojilerin benimsenmesi, çevre dostu yeni ürün geliştirilmesi ve e-ticaretin yaygınlaşması, sektördeki anahtar dinamikler arasında yer alacak”
Yoğun şehir yaşamının zaman yönetimi gereksinimini artırdığına dikkat çeken Biçer, “Özellikle büyük şehirlerde daha küçük alanlarda kullanılabilecek kompakt ve çok işlevli cihazlara olan talep artışına tanıklık ediyoruz. Kombine çamaşır ve kurutma makineleri, mikrodalga fırınlar ve çok amaçlı elektrikli süpürgeler gibi ürünler, bu eğilimin öncülerindendir”
Araştırmada dikkat çeken ana bulgular şöyle sıralanmaktadır:
- Tüketicilerin çoğunluğu, saç kurutma makinesi, tost makinesi, blender/mikser gibi temel aletlere sahip. Bu tür ürünlerin evlerde sürekli talep göreceği öngörülmekte.
- Robot süpürge, dikey süpürge ve çamaşır kurutma makinesi gibi yenilikçi cihazlar, tüm hanelerde yaygınlık kazanmasa da, tüketicilerin büyük ilgisini çekiyor ve gelecekte daha geniş bir kitleye ulaşma potansiyeline sahip.
- Son yıllarda su arıtma cihazları, su maliyetlerindeki artış ve sağlık kaygıları nedeniyle evlerde önemli bir yer edinmiştir. Bu durum, söz konusu ürünlerin ‘demirbaş’ ürün kategorisine girmesine neden olmuştur.
- Su arıtma cihazı, Türk kahvesi makinesi ve akıllı televizyonlar gibi yüksek memnuniyet oranlarına sahip ürünler, piyasa gücünü koruyacak gibi görünüyor. Ayrıca, sosyal medya üzerinden popülerleşen airfryer gibi ürünlerin, olumlu kullanıcı deneyimleriyle birlikte pazar paylarını artırma potansiyeli mevcut.
(DHA)
Hapishaneyi beş yaşındaki bir çocuk için eğlenceli hale getirmek: Uçurtmayı Vurmasınlar |
Günün öne çıkan haberleri… TIKLAYIN – Emniyet’teki tayinlerin perde arkası: İstanbul’a yeni müdür atandı, Adıyaman’a müdür dayanmıyor! Narin davasında bir “yasak aşk” iddiası daha: Salim Güran’ın avukatı ile Nevzat Bahtiyar’ın avukatı sosyal medyada tartıştı TIKLAYIN – Bakan Tunç’tan, DEM Parti’nin Öcalan ile görüşme başvurusu hakkında açıklama: Uygun bir günün belirlenmesi için çalışmamız olacak Ekim ayında işsizlik arttı TIKLAYIN – Altın Küre adayları belli oldu: Emilia Perez 10 dalda aday TIKLAYIN – Cebinde manifestosuyla yakalandı: ABD’nin en büyük sigorta şirketlerinden UnitedHealthcare CEO’sunu öldüren zanlı hakkında neler biliniyor? TIKLAYIN – Rojin Kabaiş’in kesin ölüm nedeni belli oldu |
“`